Programa
“Bebenčių” vaikai – laisvi, spontaniški, kūrybiški, žaismingi, smalsūs ir nuolat ieškantys savo saviraiškos būdų. Jie turi teisę pažinti ir išreikšti save: žodžiais, jausmais, judėjimu, lytėjimu, tylėjimu, sportu, šokiu, piešimu, konstravimu, lipdymu, žaidimais, koliažais, spektakliais, muzika, mokslo eksperimentais, vaizduote ar kitais būdais, turi teisę rinktis savo patirties ir žinių geriausią kaupimo būdą.
Todėl mūsų namučiuose visi vadovaujamės Reggio Emilia ugdymo filosofijos idėjomis. Ką turite žinoti?
Reggio Emilia metodo įkvėpėjas Loris Malaguzzi ir jo teigimu, kiekvienas vaikas turi mažiausiai šimtą kalbų, įvairiarūšių simbolinių kalbų. Šiomis kalbomis vaikas išreiškia individualumą, gauna žinių apie jį supantį pasaulį. Kiekvienas vaikas, anot įkvepėjo, yra unikalus ir pagrindinis savo augimo veikėjas. Vaikas nori pažinti, kupinas smalsumo, siekia sukurti ryšius su kitais ir bendrauti. Todėl mūsų tikslas Bebenčiukų namučiuose per aplinką, mokytoją kaip ugdymo skatintoją, padėti vaikui/vaikams kaupti šią patirtį labiausiai jam tinkančiais būdais, kitaip sakant atrandant vis daugiau nuostabių vaiko kalbų ir išmokstant jomis komunikuoti.
Kaip tai užtikriname?
Mūsų ugdymo programa pusiau struktūruota, formalizuota pagrindinė ugdymo veikla, ugdymo planas, ryto rato veikla, papildomai į ugdymą įtraukiamos kitų mokytojų, specialistų veiklos (muzikos, sporto, psichologo) užsiėmimai. Įprasminame visą vaikų aplinką, ugdymo veiklos įgyvendinamos skirtingose klasės erdvėse, o jų privalomų yra net 6 – poilsio, kūrybinės raiškos, atradimų, patyrimų, žinių, susitikimų, papildomai gali būti įrengta vaikų literatūros erdvė. Sudarius tokias sąlygas įvairiapusei vaikų veiklai ir jų saviraiškai mūsų namučiuose, vaikai įgauna galimybę rinktis ir patys planuoti savo veiklas, jaučiasi saugūs ir nuolat tobulėja. Kartu su vaikais kiekvieną dieną tobulėja ir mūsų mokytojai.
Mūsų namučių pagrindinės vertybės:
Vaikas – ugdymo centre. Kiekvieną vaiką priimame, kaip laisvą, spontanišką, kūrybišką, žaismingą, smalsų ir nuolat ieškantį savo saviraiškos būdų.
Mokytojas – žinių skatintojas. Pagrindinės jo funkcijos – patarti, įkvėpti, nukreipti, palaikyti, skatinti mąstyti, bendradarbiauti, padėti vaikams kurti jų individualias žinias bei patirtį.
Aplinka – trečioji mokytoja. Ji sutvarkyta taip, kad vaikas galėtų natūraliai semtis naujų minčių ar idėjų iš jos. Prisideda prie skirtingų vaikų ugdymo bei tobulėjimo.
Ugdymo priemonės ir medžiagos. Ugdymo procese naudojame nemažai natūralių, gamtinių medžiagų, antrinių žaliavų, neatsisakome ir tradicinių žaislų. Vaikai su medžiagomis sąveikauja į jas žiūrėdami, liesdami, vartydami, uostydami, klausydami, maišydami, čiupinėdami, kilnodami, sverdami, matuodami. Darbui su medžiagomis naudojame įvairius paviršius – šviesos, pojūčių stalus bei kitą.
Tėvai – ugdymo proceso dalyviai. Reggio Emilia ugdymo įstaigose skatinami stiprūs ir pozityvūs santykiai tarp tėvų ir mokytojų. Tėvai yra suvokiami kaip ugdymo įstaigos dalis. Tėvai yra svarbūs dalyviai planuojant ir įgyvendinant mūsų ugdymo įstaigos veiklas. Ypatingai vertiname tėvų pasitikėjimą.
Bebenčiukų namučiuose visada laukiame Jūsų visų!
Dienotvarkė
Laikas | Veikla |
---|---|
7:30 | Sveiki atvykę! |
9:00 | Jau garuoja pusryčiai |
9:20 | Kviečiame į „Ryto rato“ veiklą |
9:50 | Keliaujame į ugdymo veiklas |
10:30 | Laikas pasistiprinti: priešpiečiai |
11:00 | Skubam laukan, struktūruotų/laisvų žaidimų laikas |
12:30 | Sotūs pietūs |
13:00 | Ramybės/poilsio laikas |
16:00 | Gardi vakarienė |
16:20 | Vakaro ratas |
16:30 | Lavinamieji užsiėmimai darželyje arba lauke |
17:00 | Ramieji/laisvieji žaidimai |
18:00 | Atsisveikiname. Iki rytojaus! |
*Pamokelės
Kiekvieną dieną ugdome įvairius vaikų gabumus. Muzikinę klausą laviname pritariant klavišiniam arba styginiam instrumentui, vaizduotę – dailės, darbelių arba keramikos pamokoje. Kūną mankštiname padedami profesionalios kinezeterapeutės arba šėldami šokių būrelyje. Meninis ugdymas vyksta proceso dramos užsiėmimuose.
Papildoma veikla
Profesionalių specialistų padedami kruopščiai atrinkome ir sukūrėme įdomias ir patrauklias papildomas veiklas:
- Keramika;
- Muzika;
- Šokiai;
- Kinezeterapija;
- „Kimochiai“ – emocinis lavinimas;
- Baletas;
- Tenisas;
- Sveikuolių mankšta lauke;
- Katalikų tikyba;
- Teatras – proceso drama;
- Eksperimentai;
- Kulinarija;
- Daržininkystė;
- Medžio darbai.
Už visas šias veiklas tėveliams mokėti papildomai nereikės. Visus užsiėmimus veda kvalifikuoti savo srities specialistai. Suteikiame galimybę mokytis anglų kalbos (taikomas papildomas mokestis).